سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاییز 1385 - نوشته های یغما


ساعت 9:13 عصر یکشنبه 85/7/9

یک سالگی های برسا

برسا دارد یک ساله می شود هر چند که انجمن ها مدتی پیش یکساله شدند.

یک ماه پیش بود که خدمت خانم احمدی رسیدم و از ایشام درخواست کردم در مورد یک سالگی برسا برنامه هایی ریخته شود که مهمترین آن ها بازخور فعالیت های انجمن ها در سال گذشته از بررسی همه جانبه گرفته تا برنامه ریزی مجدد، از رفع مشکلات گرفته تا ایجاد فضاهای بهتر برای فعالیت بهینه تر و دیگر موضوعات بود کهادامه مطلب...

¤ نویسنده: یغما

نوشته های دیگران ( )

ساعت 9:13 عصر یکشنبه 85/7/9

برای امام صدر
سلام بر امام مجاهد مسلمانان لبنان،درود خدا بر رهبر جاوید نام و پاینده ی جنبش امل، که در رهبری یگانه خود ملتی مجاهد در سرزمین زیبای لبنان به یادگار گذاشت .
امام صدر پیش از آنکه لبنانی شود ایرانی بوده و است و بیش از آنکه روح مجاهدت و ستیز با ستمگر در هر لباسی را در لبنان آموخته باشد شاگرد کسی بود که خدای مقاومت بود.خمینی عزیز که بیشترین اثر را چه در روح او و چه در عملش نهاد.
امام صدر اندیشمندی بی نظیر بود که نگاشته های او امروز در دسترس جویندگان معارف ناب می باشد .معارفی که نتیجه تراوشات بلند و مزین ذهن وسیع و روشن اندیش او بود.
نوع نگاه او به هر مسئله ای بخصوص مسائل دینی زاویه ای جدید داشت که جز کسانی که آثارش را خوانده باشند نمی توانند این نگاه را در ک کنند.بینشی مبتنی بر عقل در نگاشتن و درنظر گرفتن اندیشه برای مخاطب.*
امام صدر در تنگنای درگیری های سخت و قومی لبنان رهبری مدهبی در آن دیار بود که در حقیقت نماینده ای از اسلام اصیل بواسطه حضرت روح الله در سرزمین مقاومت،لبنان، بود.
آنچه امروز بسیار مهم است و آثار او را در درجه دوم اهمیت برای سایر مسلمانان قرار داده است سرنوشت اوست که چگونه در روزی معمولی شاید مانند همه روزهای خدا دیگر او را در میان مجاهدین ندیدیم.
چه اینکه نبودن او نقشه شوم آمریکای جهانخوار!، یا اسرائیل متجاوز باشد نمی توان از نقش کلیدی خائنینی چون معمرقذافی در این مورد غافل شد.او و کسانی که همچون او کشور بزرگ لیبی را به ذلت کشانیده اند امروزه باید پاسخگوی آن باشند که امام صدر ، بزرگ مرد مقاومی که هیچ هراسی نه از زندان لیبی که از هیچ متجاوزی نداشت ، را به چه سرنوشتی مبتلا کردند.
ذهن هر مسلمان آگاهی امروزه پر از سوالاتی از این دست است که اگر کشوری به ظاهر اسلامی(لیبی) چنین اندیشمند بزرگی را از میان برداشته باشد دیگر چه جای نشستنی که باید به پا خواست و اسلامی نو را (همان چیزی را که امام به دنبالش بود) عرضه کرد تا بلکه هر ملتی بواسطه معیارهای جدیدتری که اتفاقا نه مقابل بلکه مکمل معیارهای پیشین یک مسلمان است،دولت های خود را عوض کنند.
هر چند که تا وقتی امثال حسین اردنی در جهان داعیه کشوری اسلامی داشته باشند دیگر چه جای اندیشه که مفهوم دولت اسلامی را باید شفاف تر نمود تا دیگر هر دولتی نتواند خود را داعیه دار دولت اسلامی بداند.
و کوتاه سخن آنکه انتظاری که از ممالک اسلامی چون ایران عزیز و دولت کریمه آن می رود اینست که سعی شود با برنامه هایی دقیق و حقوقی در مقابل کشورهای مسئول عرض دعوا شود تا نه تنها امام موسی صدر (چه جسم بی روح بلندش که سرشار از نور معرفت بود و چه وجود کاملا جسمانی سالم او  ) به میان مان بازگردد.

 


¤ نویسنده: یغما

نوشته های دیگران ( )

<      1   2   3   4   5      

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
7

:: کل بازدیدها ::
103813

:: درباره من ::

پاییز 1385 - نوشته های یغما

:: لینک به وبلاگ ::

پاییز 1385 - نوشته های یغما

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من ::

خاطرات یک حاج آقا
خاطرات برسا(‏خاطرات روزهایی بارانی!)
عاشق

:: لوگوی دوستان من ::



:: آرشیو ::

تابستان 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
زمستان 1383

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::